二專英文暑修時教的另一首歌~
就是這首Rhythm of the rain
正好是青箭的某支廣告主打

它...來自於60年代的經典
以雷聲開始~接著雨聲
用著輕快的節奏~唱著失戀的心情

原唱是the Cascades(瀑布合唱團)
由當時的主唱John Gummoe所撰寫
每隔一段時間便有人翻唱它


Rhythm of the rain                 the Cascades


Listen to the rhythm of the falling rain

Telling me just what a fool I've been

I wish that it would go and let me cry in vain

And let me be alone again

The only girl i care about has gone away

Looking for a brand new start

But little does she know that when she left that day

Along with her she took my heart


Rain please tell me now does that seem fair

For her to steal my heart away when she don't care

I can't love another

When my heart 's somewhere far away


Rain won't you tell her that I love her so

Please ask the sun to set her heart a glow

Rain in her heart and let the love with you start to grow


************以下為中譯歌詞************

雨的節奏                   瀑布合唱團

聽聽這雨的節奏
像是說我是個大傻瓜
但願雨能停下來,讓我無望的哭泣
也讓我再度孤單一人

我唯一在乎的女孩已離我遠去(
去尋找一個全新的開始
但她不知道她在離去的那一天
連我的心也帶走了

雨啊!請告訴我這樣公平嗎?
當她不在乎的時候偷走了我的心
我再也無法愛別人
當我的心仍在某個遙遠的地方

雨啊!能否告訴她我是如此愛她
請太陽讓她的心綻放光芒
像雨點一樣,讓我的愛在她的心中滋長

 

arrow
arrow
    全站熱搜

    lien0130 發表在 痞客邦 留言(0) 人氣()