這首歌的年紀比我大上很多
聽說是電影-世界末日的插曲
但對我來說不重要

為什麼會想介紹這首歌呢
其實說來有點尷尬

第一次聽到這首歌
是在我二專的英文暑修課上

當時老師教了我們兩首英文歌
其中一首就是『Levaing on a Jet Plane』

剛聽到時
雖然聽不懂他在唱啥
但就覺得很好聽

事後要找這首歌時
歌詞被我不知道丟到那去了

沒歌詞
以本人的蝌蚪文能力
怎麼有可能拼的出歌名呀

就這樣子
久了就忘了

突然前幾天
在電視上聽到了這首歌

好熟悉呀
勾起了我的回憶

便想再次回顧一下
好歹他也是我第一首完整背起來的英文歌吔
(因為要考試~過不了就再當XD)

歌詞如下
有興趣的人
再自個去找來聽唄
我就不放上來了

====================================================

Leaving On A Jet Plane(原始版歌詞)

Lyrics:John Denver(約翰丹佛)
Music:John Denver(約翰丹佛)
First Released:1973

All my bags are packed, I’m ready to go
I’m standing here outside your door
I hate to wake you up to say goodbye
But the dawn is breaking ,it’s early morning
The taxi’s waiting. He’s blowing his horn
Already I’m so lonesome I could die

* So kiss me and smile for me
Tell me that you’ll wait for me
Hold me like you’ll never let me go
I’m leaving on a jet plane
Don’t know when I’ll be back again
Oh! Babe, I hate to go *

There’s so many times I’ve let you down
So many times I’ve played around
I tell you now they don’t mean a thing
Every place O go I’ll think of you
Every song I sing I’ll sing for you
When I come back, I’ll wear your wedding ring

(Repeat *)

Now the time has come to leave you
One more time let me kiss you
Close your eyes, I’ll be on my way
Dream about the days to come
When I won’t have to leave alone
About the times I won’t have to say

(Repeat *)

中文翻譯如下:

所有行李都已收拾好了
我準備離去
我就站在你的門外
但我不想為了道別而叫醒你

但天已破曉
已是清晨時分
計程車在等著
司機按了喇叭
我是如此的孤單,孤單得想哭

吻我吧!為我笑一個
告訴我你會等我
擁抱我,像你永遠不讓我走
我即將乘噴射客機離去
不曉得什麼時候才能回來
噢!寶貝,我真的不想走

好幾次,我都讓你失望
很多次,我都把事情弄砸了
告訴你,那都是無心的

不論我去什麼地方,我都會想你
我唱的每一首歌,都是為你而唱
當我回來,我會為你戴上結婚戒指

離開妳的時候到了
再一次,讓我吻妳
然後,閉上妳的雙眼
我就要上路了

夢見那些日子已來到
我再也不必一個人孤獨的離去
關於那個時候,我不必多說





arrow
arrow
    全站熱搜

    lien0130 發表在 痞客邦 留言(1) 人氣()